Restauratie

Restauratie

Een klassiek Volvo weer tot leven wekken kan lastig zijn, iets wat je leert met veel vallen en opstaan. De juiste aanpak is bepalend voor het resultaat. Als dit niet vanaf het begin ordelijk en met een goed plan wordt aangepakt, levert het zelden een goed resultaat op.
De voorbeelden hiervan verschijnen wekelijks op internet, Operatie stofwolk... een half gelaste wagen met de onderdelen in dozen er kris kras omheen. Niet geordend waardoor je nooit kan zien of de wagen compleet is.

Restoring a Vintage Volvo is not easy, I've learned it over the past decades and keep learning every time. We do it right or we don't do it at all is our motto. You need to get organised, have a plan starting disambling in an organised way.

Bij de SBKA mag je verwachten dat de restauratie goed wordt opgepakt, onderdelen voor een nette prijs, revisies met zorg uitgevoerd, oog voor detail en binnen het gestelde tijdpad wordt uitgevoerd. Om de verwachtingen op een lijn te krijgen leggen we de afspraken schriftelijk vast. We doen demontage en verwijderen van tectyl, revisie van de motor, versnellingsbak, overdrive, voortrein, kachel en interieur voeren we zelf uit, de klant is altijd welkom om een handje mee te helpen. Het strak maken en spuiten wordt meestal uitbesteed aan Jacco Versteeg van auto van de Brink, die er inmiddels 7 heeft gedaan, Maar inmiddels zijn we ook in zee gegaan met Frans Boekhorst van GRF Automotive in Zevenaar

At the SBKA shop, we make the plan first, you know what will happen, when it happens and the costs to do it.. If we run in to problems and exceed more than 15% of the budget we call you to decide how to proceed.

Bij de SBKA wordt eerst een plan gemaakt en weet u wat de kosten gaan worden, met een marge van 15%. Stap voor stap is het restauratieproces te volgen middels foto s en te zien tijdens de werkzaamheden.
De fotoreportage krijgt u aan het einde met de wagen mee.
Een waardebepaling na voltooiing en door een erkend taxateur uitgevoerd en een APK sluit de restauratie af.
Uiteraard verzorgen we later graag het onderhoud, zodat u zorgeloos van het Klassiekerbezit kunt genieten.
Ook winterstalling kan worden geboden en een voorjaarsbeurt in het voorjaar, desgewenst halen we uw wagen op.

Volvo klassiekers zijn hele degelijke en doordachte ontwerpen, zowel de body de techniek als het interieur is opgebouwd met kwaliteitsonderdelen.
Dit staat borg voor decennia lang plezier, zonder verrassingen,

Vintage Volvo's are well designed and built cars, using quality parts will secure the reliability of your Volvo and will keep you happy over the years.

Gelukkig is de verkrijgbaarheid van originele onderdelen de laatste jaren enorm verbeterd, dat werd tijd omdat de NOS (New Old Stock) voorraad was uitgeput.
In Zweden is een aantal bedrijven, zoals VP automotive, CVI en GCP hiervoor verantwoordelijk. Ze streven de originele kwaliteit na en worden - indien mogelijk - de zelfde materialen gebruikt en soms zelfs de originele mallen.
Het kost enorm veel inspanning en financiele middelen om dit voor elkaar te krijgen, dit zien we nu terug in de stijgende waarde van deze Volvo Klassiekers maar ook in de stijging van de onderdelen prijs.
Mijn eerste restauratie was in 1979, dat is 41 jaar geleden, maar het blijft een uitdaging en telkens leer ik er weer van.

Fortunately the availability of genuine Volvo Parts has increased, due to mainly Swedish Shops, like GCP, CVI and VP, although you have to be careful not purchesing Volvo parts from China. We try to use as many original or reproduced Volvo parts as possible.
If you have a question, please fill in the form or mail me at ed@sbka.nl

Mocht u een afspraak willen maken om langs te komen, mail aan ed@sbka.nl en we maken een afspraak .

Ed van der Zee, voorzitter/monteur

Revisie van onderdelen

We voeren in eigen beheer zo veel mogelijk de werkzaamheden uit zoals, revisie van de motor, versnellingsbak en overdrive, carburateurs, voortrein kachel en interieurdelen zoals stoelen, deurbekleding en bodemisolatie

Heeft u belangstelling, wilt u langs komen of advies, laat me dit weten via de contactpagina, dan maken we een afspraak.

We restore Gearboxes, overdrives, Carb's, B18/20/30 Engines, front and rear Suspension, power train, heaters, interiors and dorustprevention and isolation.

If you're interested,let me know by filling in the contact form

Aankoop keuring 50 euro

Als u overweegt een klassieker aan te schaffen, kunt u ons vragen om een oordeel. We beoordelen de staat van onderhoud, carrosserie, interieur, motorisch/technisch, originaliteit en maken een schatting van wat er nodig is om de wagen een jaar te rijden. De wagen wordt zowel op de brug als rijdend beoordeeld.
kosten: 50 euro