Techniekhoek

techniekhoek

In de tientallen jaren dat ik met klassieke Volvo's bezig ben geweest heb ik heel wat onderdelen verzameld, sinds de verhuizing naar Doesburg ben ik deze gaan ordenen op type en veel gereviseerd. het betreft veel originele onderdelen die niet meer verkrijgbaar zijn. In de webshop kun je al de eerste onderdelen zien. Veel is gestraald/gereinigd en gereviseerd met originele onderdelen, deze kwaliteit geeft garantie voor langdurig gebruik. Na het stralen worden ze voorzien van een Clear Coat, waardoor ze langer netjes blijven dan voorheen.... New Old Stock (NOS) in een beter jasje, zou je kunnen zeggen. De webshop wordt steeds meer gevuld met deze onderdelen, hou het in de gaten.

Kijk eens rustig rond op de site, zoekt u iets speciaals geef me dan een bericht via het contactformulier of mail.
Wil u iets laten reviseren mail dan voor een vrijblijvende offerte met ed@sbka.nl,



Plan van aanpak bij revisie

Regelmatig wordt ik benaderd door mensen die hun blok, carburateur of overdrive en bak willen laten reviseren.
Uiteraard wilt u de klassieker 'matching numbers' laten houden.
Dus u krijgt uw eigen spullen weer terug.
Onze aanpak is als volgt;: Met de eigenaar wordt het te reviseren deel uit de wagen gehaald en gedemonteerd.
Dit wordt met digitale foto's gedocumenteerd.
Vervolgens wordt er gekeken wat moet worden vervangen en maken we een schatting van de montagekosten.
U krijgt een kostenopgave, gedocumenteerd met foto's.
Dan kan beslist worden of de opdracht aan de SBKA wordt gegund.
Onderdelen kunnen worden aangeschaft via de SBKA of zelf mee genomen.
Het hele revisie proces wordt bijgehouden op een werkplaatskaart, hierop wordt vermeld het aantal uren dat wordt gewerkt en alle verdere kosten, zoals olie, schoonmaakmiddelen, verf en dergelijke, die nog worden gemaakt.
Hiervan wordt iedere maand verslag gedaan en een factuur van opgemaakt.

Indien er onverhoopt zaken blijken die meer dan 15% het afgesproken bedrag overschrijden, wordt met de opdrachtgever overlegd.

Op alle onderdelen geldt de Volvo garantie.

Mocht u een afspraak willen maken, bel met 06-55695620 of stuur deze aan ed@sbka.nl

M41 met D-type overdrive revisie

We hebben een serie van vier OD's gereviseerd, De D-type OD is onder de vroege Amazon en 1800 gemonteerd met deLees verder

B20 revisie, inleiding

Wat is motorslijtage ?.
Alles heeft te maken met smering en temperatuur, natuurlijk ook met rijgedrag en het Lees verder

Laswerk bodem van de 145 Express

Dat 145's kunnen roesten weten we, toch viel het laswerk aan de dorpels en bodem nog tegen.
UiteindelijkLees verder

Revisie J-type Overdrive

Volvo gebruikt bij de 123GT, 140 en 1800 modellen de Overdrive van Laycock de Normanville, dit is een soort vanLees verder

Motor revisie B20E voor de blauwe 145

Dit blok had ik staan en kwam uit een 1800E, bij demontage bleek dat er nog standaard lagerschalen en zuigersLees verder

Dorpel van de 1800 kwetsbaar

DE 1800 is gevoelig voor vocht door lekkage door de voorruit of luchtinlaten, afwatering wordt door ophopen vanLees verder