Techniekhoek

techniekhoek

Door sloop van Klassieke Volvo modellen komen we aan onderdelen, zo veel mogelijk worden deze gereviseerd en hergebruikt.
Van deze werkzaamheden ziet u hier afbeeldingen met verklarende tekst.
Ik probeer altijd twee onderdelen ter gelijk te vernieuwen, dan is er altijd een op voorraad en gaat het restaureren sneller doordat je handiger wordt.
Kijk eens rustig rond en zie van wat er bij de SBKA zoal gebeurd.
Wil u iets laten reviseren mail dan voor een vrijblijvende offerte met ed@sbka.nl,



Plan van aanpak bij revisie

Regelmatig wordt ik benaderd door mensen die hun blok, carburateur of overdrive en bak willen laten reviseren.
Uiteraard wilt u de klassieker 'matching numbers' laten houden.
Dus u krijgt uw eigen spullen weer terug.
Onze aanpak is als volgt;: Met de eigenaar wordt het te reviseren deel uit de wagen gehaald en gedemonteerd.
Dit wordt met digitale foto's gedocumenteerd.
Vervolgens wordt er gekeken wat moet worden vervangen en maken we een schatting van de montagekosten.
U krijgt een kostenopgave, gedocumenteerd met foto's.
Dan kan beslist worden of de opdracht aan de SBKA wordt gegund.
Onderdelen kunnen worden aangeschaft via de SBKA of zelf mee genomen.
Het hele revisie proces wordt bijgehouden op een werkplaatskaart, hierop wordt vermeld het aantal uren dat wordt gewerkt en alle verdere kosten, zoals olie, schoonmaakmiddelen, verf en dergelijke, die nog worden gemaakt.
Hiervan wordt iedere maand verslag gedaan en een factuur van opgemaakt.

Indien er onverhoopt zaken blijken die meer dan 15% het afgesproken bedrag overschrijden, wordt met de opdrachtgever overlegd.

Op alle onderdelen geldt de Volvo garantie.

Mocht u een afspraak willen maken, bel met 06-55695620 of stuur deze aan ed@sbka.nl

M41 met D-type overdrive revisie

We hebben een serie van vier OD's gereviseerd, De D-type OD is onder de vroege Amazon en 1800 gemonteerd met deLees verder

B20 revisie, inleiding

Wat is motorslijtage ?.
Alles heeft te maken met smering en temperatuur, natuurlijk ook met rijgedrag en het Lees verder

Laswerk bodem van de 145 Express

Dat 145's kunnen roesten weten we, toch viel het laswerk aan de dorpels en bodem nog tegen.
UiteindelijkLees verder

Revisie J-type Overdrive

Volvo gebruikt bij de 123GT, 140 en 1800 modellen de Overdrive van Laycock de Normanville, dit is een soort vanLees verder

Motor revisie B20

De B20 kwam uit een originele Nederlandse Volvo 144 uit '71, de kilometerstand gaf aan 342.000.
De wagenLees verder

Dorpel van de 1800 kwetsbaar

DE 1800 is gevoelig voor vocht door lekkage door de voorruit of luchtinlaten, afwatering wordt door ophopen vanLees verder